Het kan voorkomen dat je na het opzeggen van je energiecontract nog facturen ontvangt. Hieronder leggen we uit waarom dat zo is en wat je kunt doen.
Mogelijke redenen:
-
Facturering van de hele kalendermaand
Bij de beƫindiging van je contract brengen we de volledige maand van de einddatum in rekening. Bijvoorbeeld: als je contract op 10 april eindigt, betaal je voor de hele maand april. Het teveel betaalde bedrag wordt verrekend op de eindnota. -
Facturen voor de volgende maand
Als je een factuur ontvangt voor een maand na de einddatum, kan dat komen omdat de factuur al was aangemaakt voordat je opzegging volledig in ons systeem verwerkt was. Neem contact op via de klantenservicepagina op nextenergy.nl/klantenservice, zodat we deze factuur kunnen annuleren. -
Eindnota
Na de beƫindiging van je contract ontvang je altijd een eindnota waarin alle betalingen en verrekeningen worden samengevat. -
Openstaande bedragen
Als je betalingsherinneringen ontvangt, staat er nog een bedrag open. Wij verzoeken je dit alsnog over te maken om extra kosten te voorkomen.
Met deze uitleg weet je wat je kunt verwachten na opzegging en hoe je actie kunt ondernemen als dat nodig is.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.