Zoals in de algemene voorwaarden aangegeven, wordt er bij iedere nieuwe aanmelding een kredietcheck gedaan. Deze check wordt gedaan door een gespecialiseerd bedrijf. Uit deze check komt een totaalscore. Komt deze totaalscore onder een grens, dan krijgt NextEnergy een signaal dat deze aanmelding mogelijke betalingsproblemen met zich meeneemt.
Omdat wij iedere dag energie voor onze klanten inkopen, zijn we afhankelijk van de betaling door onze klanten. In het geval van mogelijke betalingsproblemen, vragen we dan een waarborgsom van deze klant. Deze waarborgsom geeft ons het vertrouwen dat er voor de energie betaald wordt.
Waarom is de waarborgsom nodig?
De waarborgsom is nodig om NextEnergy het vertrouwen te geven dat er geen betalingsproblemen komen bij de aanschaf van energie voor deze aanmelding
Kan de borg gebruikt worden voor de betaling van de komende maand?
Nee de waarborgsom is echt een borg dat pas aan het einde van het contract weer wordt uitgekeerd.
Hoe en wanneer wordt de waarborgsom weer uitgekeerd?
Aan het einde van het contract wordt de waarborgsom uitgekeerd aan de klant. Afhankelijk van de openstaande energierekening aan het einde van het contract kan deze waarborgsom gebruikt worden voor betaling van de rekening.
Wat als ik de waarborgsom niet wil betalen?
We begrijpen dat iet iedereen het waarborgbedrag kan of wil betalen. Helaas zijn wij wel afhankelijk van deze betaling om energie in te kopen. Wordt de waarborg niet betaalt, dan wordt de aanmelding niet afgerond.
Waar kan ik de gegevens inzien die mijn score bepalen?
Om privacy redenen hebben wij geen inzicht in hoe de score bepaald wordt. Je kan hier een verzoek doen tot inzage in jouw gegevens.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.