Als je recent klant bent geworden bij NextEnergy, kan het voorkomen dat je nog geen updates ziet over je energieverbruik in de app. Dit is normaal tijdens de eerste drie dagen na je aanmelding. De eerste meterdata komt vaak na enkele dagen binnen en wordt met terugwerkende kracht weergegeven. Ook de kosten worden vanaf het begin correct berekend.
Wat kunnen de oorzaken zijn van ontbrekende verbruiksgegevens?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen updates ziet over je energieverbruik. Hieronder leggen we de meest voorkomende situaties uit:
-
We hebben nog geen meterdata ontvangen van de netbeheerder
- Normaal gesproken ontvangen wij je meterdata een dag na je verbruik. Soms kan dit langer duren, bijvoorbeeld door vertraging bij de netbeheerder. Zodra de data bij ons binnenkomt, wordt deze vrijwel direct weergegeven in de app.
-
Er is een storing bij de netbeheerder
- Storingen kunnen voorkomen, waardoor er tijdelijk geen data uit je slimme meter wordt verzonden. Zodra de storing is opgelost, zal je verbruik weer zichtbaar zijn in de app.
-
Je hebt geen slimme meter
- Om je verbruik te kunnen tonen, is een slimme meter noodzakelijk. Heb je geen slimme meter, dan zijn er verschillende redenen mogelijk:
- Je hebt een conventionele meter.
- Je slimme meter is administratief uitgeschakeld.
- De slimme meter is technisch niet geschikt om data te verzenden.
- Je hebt tijdelijk of permanent geen meter.
- Om je verbruik te kunnen tonen, is een slimme meter noodzakelijk. Heb je geen slimme meter, dan zijn er verschillende redenen mogelijk:
Hoe lossen we dit op?
- Zodra wij je meterdata ontvangen, wordt deze direct weergegeven in de app.
- Als er sprake is van een storing, dan zal de data beschikbaar zijn zodra de storing is opgelost.
- Twijfel je of je een slimme meter hebt of of deze correct werkt? Laat het ons weten.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.