We baseren het maandelijkse voorschotbedrag op jouw energieverbruik. Dit bedrag wordt automatisch aangepast om te voorkomen dat je aan het einde van het jaar wordt geconfronteerd met onverwachte kosten of een grote terugbetaling. Er zijn twee veelvoorkomende redenen waarom jouw voorschotbedrag kan zijn gewijzigd:
1. Aanpassing na de jaarnota
Na het ontvangen van jouw jaarnota analyseren we je werkelijke verbruik gedurende het afgelopen jaar. Als blijkt dat jouw verbruik significant is veranderd, passen we het voorschotbedrag aan om het beter te laten aansluiten op je verwachte kosten. Hierdoor voorkom je verrassingen bij de volgende afrekening.
2. Op basis van trends in je energieverbruik
Als er nog geen jaarnota is geweest, monitoren we regelmatig jouw energieverbruik. Bij opvallende veranderingen, zoals een toename door nieuwe apparatuur of juist een daling door energiebesparende maatregelen, kunnen we het voorschotbedrag aanpassen. Dit helpt je om beter voorbereid te zijn op je toekomstige kosten.
Wat kun je doen als je het niet eens bent met de aanpassing?
Als je denkt dat het nieuwe bedrag niet klopt of als je liever een ander voorschotbedrag wilt hanteren, kun je contact met ons opnemen via de chat. Geef hierbij aan dat jouw termijnbedrag ongewenst is aangepast, zodat we dit samen met jou kunnen bespreken en eventueel aanpassen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.