Een stroomstoring kan veel ongemak veroorzaken, zeker als het schade oplevert. Gelukkig kun je in bepaalde gevallen een schadevergoeding aanvragen. Hieronder lees je hoe dit werkt.
Wie is verantwoordelijk bij een stroomstoring?
Bij een stroomstoring is je netbeheerder verantwoordelijk, niet je energieleverancier. De netbeheerder onderhoudt het elektriciteitsnet in jouw regio en handelt schadevergoedingen bij storingen af.
Hoe vraag je een schadevergoeding aan?
- Controleer wie jouw netbeheerder is: Dit kan eenvoudig via mijnaansluiting.nl/netbeheerders.
- Neem contact op met je netbeheerder: Geef de storing en de schade door. Meestal kun je dit doen via een formulier op de website van de netbeheerder.
- Dien een claim in: Zorg voor bewijs, zoals foto’s van de schade en aankoopbewijzen van beschadigde apparaten.
Wanneer kom je in aanmerking?
Je kunt een vergoeding krijgen als:
- De storing een bepaalde duur overschrijdt (meestal 4 uur of langer).
- Er aantoonbare schade is ontstaan door de storing, zoals defecte apparatuur.
Door deze stappen te volgen, kun je jouw schadevergoeding eenvoudig regelen!
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.